ämnen

29 september 2009

Jobb? (borde hetat tisdag, men jag är lite wild & crazy idag)

Jahaja, gubben lagar middag. Jag bara väntar på att han som "dockan Sigrid" ska ropa - FÄRDIG!

Under dagen som gått har jag jobbat. Såklart.

Jag jobbar som förskollärare i en förskoleklass i Stockholm. Det är ett roligt och stimulerande jobb med högst varierande arbetsuppgifter.
Som t ex
sjuksköterska (jag är bra på att blåsa på knän och att plåstra om),

instruktör (det är bra att ta på överdragsbyxor innan stövlarna),

inspiratör (nån som vill lägga en pärlplatta?),

entusmiasmör (jag VET att du kan själv, prova vetja!),

IT-expert (uppdatera hemsida och assistera kollegor i nöd; "- skärmen blev svart, men jag har inte gjort nåt, vad ska jag göra, vad ska jag göra?"),

psykolog (Jo, kom in och var med på samlingen...det blir mycket mysigare om DU är med!),

näringsfyiolog (Jag VET att det är bra för dig att äta mat, så ät upp nu!),

personlig tränare (ALLA ska gå ut på rasten!),

biktmor ( Ett barn: - Min pappa har inget jobb! - Jag: - Va? Jo, nåt jobb har han väl? Barnet: -Nä, inget RIKTIGT jobb! Jag: - Vad gör han på dagarna då? Barnet: - Han sitter bara och tittar på en dator!)
Ja ni fattar, va? Nästan jämt är det roligt att gå till jobbet, kan inte säga nåt annat, det vore att ljuga. 99 dagar av 100 är roliga! Kanske inte 05.30 när väckarklockan ringer, men de flesta dagar brukar det kännas bättre runt 07.00. Och vid 08.00 är det toppen(ok, kaffe kan hjälpa en del också).

Jag kan säkert fortsätta en stund till om mitt fantastiska jobb, men nu ropar Sigri...
f´låt...gubben det magiska ordet: FÄRDIG! Så då är jag också färdig!
Det blir wok idag. MUMS.


PS På fritiden tar jag det mest lugnt och fint. Lite pyssel då och då borde alla få syssla med.
Jag har lagt in en bild på mina senaste pysselalster - NJUT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att vi faktiskt gör allt det där på jobbet:)
Ulrika.

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.