ämnen

30 september 2009

Dator

Jag vill ha en ny dator.

Min gamla kraschade i somras.
Tänk dig att du ska jobba i ett word-dokument och varje bokstav som du vill skriva kommer med 10 sekunders fördröjning - eller inte alls. Otroligt frustrerande!

Då insåg jag att lilla datorn behövde kollas över av en yrkesmänniska, själv är jag ju bara en simpel användarmänniska (ja, jag vet att förskollärare har många kvalitéer, men detta var utanför mitt kunnande, dessutom hade jag faktiskt semester)

Det var "moderkortet " som lade sig ner och dog. Moderkortet! M-o-d-e-r-k-o-r-t-e-t...smaka på ordet! Som om datorn hade en mamma, som plötsligt beslutat sig för att " - Nu är det dags att lilla Acer flyttar hemifrån!" Och lilla Acer klarade det - inte.

Fick en fråga när jag lämnade in datorn (Jo Acer fick gå till doktorn) "- Va har du för RAM-minne?" Eh - RAM-minne...jo...eh Den snälla doktorn kunde läsa det på själva datorn.
"Jaha, 512 megabitt (ja jag vet hur det stavas - egentligen, men de flesta säger megabajt, jag ville bara belysa faktumet att det här var en riktigt seriös data-doktor), det är ju inte så mycket..de flesta datorer har 2 giggabitt nu för tiden."
Jahaja, va svarar man på det?

I alla fall så gjorde han va han kunde och det blev ingen fjutt i datorn för det. Den dog helt enkelt. Djupt sörjd. Och gubben blir hindrad i sitt arbete hela tiden, för jag vill ju facebooka, maila och blogga. Jag håller på att spara till dator en som jag har sett på Mediamarkt. Den kostar 8 000 pengar och jag ska spara ihop till den på nåt sätt. Jag längtar. Gubben tycker jag ska ha en Mac, men det får bli en PC.

Nån som vill lämna ett bidrag?

Idag blev det korv med bröd, det är också mat!
Nu ska jag skrapa ett par trisslotter...

Hejhej!
Ezilg

Inga kommentarer:

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.