ämnen

01 oktober 2009

Panduro

Åkte en sväng till Panduro efter jobbbet.
Min älsklings-pyssel-affär!
Skulle kolla efter en grej till jobbet som vi har tänkt göra (dröm-fångare; jag kan berätta en annan gång). Som inte fanns i sortimentet, eller jag glömde nog att kolla...*erkänner*

På Panduro har de plockat fram julpyssel! Första oktober!

Jag höll på att gå i spinn på olika paket med helt sanslöst glittriga gör-det-själv julkort... jag som nästan aldrig brukar skicka julkort. Får väl erkänna att jag varje år planerar att skicka, men brukar glömma bort det för att komma ihåg det igen när jag får en massa från nära och kära. *rodnar* Till mitt försvar kan jag berätta att jag sedan jag blivit sambo faktiskt skickar ca 10 stycken nuförtiden (ok 8 då!)

Hursomhelst, tillbaka till pysslet och glittret; jag köpte ingenting! Ståndaktigt! Men det var en massa jag hade velat köpa. Startset till picture pärlplattor (man kan göra pärlplattor från foton), glitterhjärtan, stretchgarn, nya tyger, de där glittriga julkortsseten som har klistermärken som det står merry christmas på, (vem vill skicka julkort med merry christmas på - till svenskar, jamenar egentligen??) osv

Men tänka sig att jag kom ut tomhänt.

Jag kom och tänka på lådorna i min del av arbetsrummet som är fyllda med tyger, pärlor, glitter, stämplar, guldfärg, prasselpapper mm Rätt många handböcker för pyssel också.
Och jag såg för mitt inre den inmutade delen av vardagsrummet som svämmar över av garner, stickor, virknålar och påtarbrädor. Nä, jag ska använda det jag har först som en ordentlig människa. fast det är mycket roligare att köpa nytt.

Kan tänka mig ett stort hus på landet också, där jag kan få bre ut mig.
Fast då skulle min hobby bli än dyrare! Jag fortsätter skrapa trisslotter.

Provade ett recept jag hittat i Aftonbladet idag. Pasta med spenat och kräftstjärtar! Det blev jättegott!

Hejhej
Ezilg

1 kommentar:

Anonym sa...

Börjar känna mig pysselsugen men under ett par veckors tid har jag lagt mycket tid på att måla inuti köksskåp o gerderober. Har nu bara en garderob kvar o sedan är det fritt fram att låna grannens symaskin o sätta igång. Ska börja med Överdrag till Miltons soffa o ett kuddvar.
Ulrika.

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.