ämnen

17 oktober 2009

Lördag

Efter en skön sovmorgon (trodde jag hade försovit mig till jobbet, somnade om väldigt nöjd då jag insåg att det var lördag) åkte gubben och jag till Willy´s och handlade.
Vi hade tur med bilen; den startade. Man kan nämligen inte vara säker på det alla gånger... På Willy´s var det ganska lugnt och lite folk tack och lov, det kan vara helt hysteriskt.

Vi tog också en sväng förbi djuraffären i Högdalen för att köpa kattsand. Tänk att man kan bli så glad så det är nästan halva priset på "vår sort"!! 99:- säcken istället för 175:- Vi kommer ta en tur dit igen i veckan.

Väl hemma igen startade jag mitt projekt SÖNDAGSMIDDAG, jojo, vuxenpoängen bara ploppade in. Förbereda maten till imorgon, minsann! Och en stek...plopp, plopp,plopp...
Vill ni ha receptet på porterstek? Jag hittade mitt recept på www.recepten.se .

Steken puttrar i grytan och jag har också gjort pannacotta. Grädde, multisocker, vaniljsocker, svarta vinbär; busenkelt, men supergott!

Annars härskar lördagsfriden i vårt hem, alla katter sover, gubben hojtar nåt om fotbollen på tv. (AIK-Gävle 0-0 efter 50 minuter)

Ikväll ska vi äta nachos och kolla på Oldsberg eller nån film! Misstänker att jag kommer att virka något eller fortsätta med vänskapsbanden jag började med igår.
Gubben målar till sin utställning i januari, så det ska han nog använda kvällen till också.

Hejhej



Inga kommentarer:

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.