ämnen

03 oktober 2009

Hamster?

Idag har jag, med hjälp av syrran, sorterat saker i min lägenhet. Vi sorterade i spara och slänga högar.
Vad mycket man samlar på sig! Jag hade sparat elräkningar och lönespecar från 1988 och framåt... Bra att ha?

Rensade ur ett par garderober där jag fyndade högklackade skor och en oanvänd täckjacka. Jag slängde dem! Jag hade ju ingen aning om att jag ens hade dem så uppenbarligen har jag inte saknat dessa persedlar. Nu undrar väl vän av ordning varför jag inte lägger ut dem på Blocket. Nä, för krångligt! Det är klart att man kunde tjäna sig en hacka, men, nej alldeles för omständligt för mig.

Jag hittade en massa gamla kort från roliga tillfällen i mitt liv, bland annat en rolig skidresa 1998 (tror jag att det var) till Järvsö. Hittade också kort från en resa till Vara 1997, då vi gjorde den lilla staden osäker och gick på lokal. (minns att jag blev rejält på lyset, att det var kall som f*n och Hayles komet syntes) Ska scanna in korten nån dag så får ni se!

Gamla brev har jag sparat också, det var jättekul att hitta dessa. Jag var en stor brevskrivare då jag var yngre. Mina bebisskor låg i en låda och mammas fina leksaker. Vidare en fin ljuskrona som jag fått från mormor som min syster raskt la rabarberna på. Och farmors tavlor. Min farmor målade i olja. Vidare ett porträtt av farmor (alltså det är hon som är avporträtterad), det måste upp på väggen!

Jag såg aldrig mina dagböcker, hm, hoppas de inte hamnat i orätta händer. Gulp! Måste leta efter dem. Jag har dagböcker från 1977 och framåt, så tänk bara vad mycket bjäfs och hemligheter det kan stå i dem.

Undrar vad jag skulle hitta om jag rensade på vinden?! Gamla hjärnspöken?!

Spara-sakerna ska till sambolägenheten och slänga-grejorna till tippen imorgon.

Idag åt vi middag på Morella, på Råsundavägen i Solna, bra pizzeria.

hejhej
Ezilg

2 kommentarer:

Mary at work sa...

Snygg morot och svamp! I like!

Anonym sa...

Gamla dagböcker och hjärnspöken kanske ska stanna bakom hänglås på vinden =)

Hej och Kram på dig.
/Katja

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.