ämnen

08 oktober 2009

Bil

Snart är det ju höstlov, och jag har planer på att vara ledig då. Det ska bli skönt.

Först var planen att åka till Värmland och stugan, men nu tror jag att den får vänta till julhelgen. Vi har med största sannolikhet ingen bil under höstlovet. Gubben ska sälja/ställa av bilen innan 1/11 då det blir datumparkering i våra kvarter.

Alla som bor i stan vet att datumparkering är jobbigt! Som om det inte var arbetsamt nog att hitta en parkeringsplats i vanliga fall. Och nu när vintern snart är här så kommer antagligen det kommunala färdsättet att strula...samma visa varje år liksom.
Snart har vi lövhalka på tunnelbanans utomhuslinjer (en av dem är min linje), ja du läste rätt LÖVHALKA! Då måste tågen krypköra och det tar dubbelt så lång tid att ta sig dit man nu ska.

Sen blir det minusgrader - i år igen! Då är tågen inställda p g a att nånting som jag inte fattar vad det är har frusit fast (bromsarna? rodret/ratten eller vad det heter?). Sen har vi de vanliga vagnfelen, strömavbrotten osv

Nu låter jag väldigt irriterad, eller hur? Det är jag faktiskt inte, men jag kom att tänka på kommunikationer då jag fick ett sms från min syster där hon skrev att hon var glad att hon var ute i god tid eftersom pendeln var 40 minuter försenad! 40 minuter!

Jag såg framför mig att det bara fanns ett enda tåg som åkte fram och tillbaka och var försenat.

Fast jag tror att vi ändå kan vara glada för att trafiken för det mesta fungerar. Vi är rätt bortskämda i storstan tror jag. I t ex Värmland (Rottneros utanför Sunne) går det en buss på morgonen och en på eftermiddagen. Där MÅSTE man ha bil! Jag vill dit snart känner jag. Behöver semester. Även om enbart ledighet utan Värmland också lockar.

Imorgon ska vi skapa/pyssla på jobbet - HÄRLIGT!

Idag fick jag spaghetti och köttfärssås av gubben. Gôtt!

hejhej

Inga kommentarer:

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.