ämnen

02 oktober 2009

Kattmys


När jag slutade jobbet idag så ringde jag min vana trogen, hem till gubben för att berätta att jag var på väg hem. Surprise! Jag kommer hem idag också, liksom.

Då föreslog han att vi skulle åka till Willy´s och veckohandla idag istället för att göra det imorgon. Smart, tyckte jag eftersom jag ska iväg och gulla med syrran hela helgen.

Sagt och gjort så åkte vi iväg till Willy´s och shoppade loss. När vi kom hem så la jag mig på sängen och skulle "läsa lite". Jo, tjena - mittbena! Gissa vem som sussade sött efter ca 10 minuter. Jag? Fast jag vilade bara ögonen lite.

En timme senare vaknade jag av att naturen kallade...harkel...ja ni fattar va? Jag gick upp och gjorde mitt och så tillbaka till sängen, bara liiiiten stund?!

Då kommer Ozzy, vår svarta myskisse (ca 7 kilo) och buffar på sin matte. Han kryper ner under täcket och somnar. Jag var ju bara tvungen att ligga kvar, det fattar ni va? Tack Ozzy (Barbapappa, lille Pööp mm. kärt barn har många namn) för en underbara mysstund.
Han la sig så att jag kom åt att klia magen! Aaah, han är så gullig! Senare så fick han lite räkor av matte som han har lindat kring nån av sina klor (matte alltså, inte räkorna).

Du läste rätt; räkor, de var till den hemmagjordapizzan som husse just nu håller på att göra ute i köket. (Räkor, ananas, banan, oliver, chorizo mm) "Tie minoter, kompis!" hörde jag just därutifrån.




Hejhej

Ezilg





1 kommentar:

Anonym sa...

Guuuvagullig...

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.