ämnen

13 oktober 2009

Centralvärme?

Jaha, här sitter jag och skriver i HellyHansen-långkallingar och fleecetröja. (Nä ni vill inte se en bild av detta!) Det verkar som att vår kära värd inte dragit igång värmen ordentligt än.
Förra sommaren ordnade de bergvärme till huset och sedan dess har värmen inte fungerat ordentligt. Förra vintern fick vi lufta elementen en gång om dagen och ändå stod de och kluckade hela tiden. Vi luftade dem själva då det känns larvigt att ringa till värden en gång om dagen angående detta. Och vi kan det, faktiskt! (Lite mallig) Vi har det rätt kyligt här med andra ord.

Idag har jag haft en bra dag på jobbet, för det mesta är det ju så, men dagen som varit har känts skön och harmonisk. På förmiddagen har jag diskuterat vilka ord som har ett G i sig med sexåringarna, varit på rast (japp, långkallingarna platsade helt klart), fascinerats tillsammans med barnen över att det faktiskt snöade (!), ätit kebabgryta och sjungit om vampyrer och skelett. Vi jobbar med kroppen och har inspirerats av vårt eget "hus-skelett" Galileo Galileo (han heter så, och då han inte står på skrivbordet så jobbar han som förskolefröken, så de så).

På eftermiddagen har jag byggt med kaplastavar och lekt med små-dinosaurier. (Jag fick ha T-Rex, bara en sån sak...)

Hemma lagade jag makaroner med lite köttgryta och till det en en flaska bubbelvatten (lugn, jag har Soda-Stream)

Jag är nöjd med dagen, men önskar att det vore varmare här inne!

Nu ska jag ila till soffan och fortsätta att virka mössor...hm...måste söka för det, börjar bli lätt manisk med mina mössor! Gjorde två stycken bara igår!

hejhej

Inga kommentarer:

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.