ämnen

06 juni 2010

Telefonkrasch

Min mobiltelefon har gått på långlunch.

 

Den har inget lyse liksom. Mörk skärm är väldigt opraktiskt vill jag bara meddela.
Jag ska gå  till affären där jag köpt den och fråga vad det skulle kosta att laga den, men jag sätter en peng på att det kostar lika mycket som att köpa en ny likvärdig.

Sagt och gjort; jag googlar på ny telefon och mina vänner; det är en djungel därute!!

Men nu protesterar vän av ordning och skriker: Meh! Hallå! Iphone ska det va! Alltså den kostar mycket pengar som jag inte har, eller jag har dem, men vill inte lägga 6000-7000 på en mobil. Och så gillar jag faktiskt att läsa en bok i tunnelbanan, vill inte sitta och glo in i en skärm liksom.
En försäljare på Expert försökte sälja Iphone till oss för ett par helger sedan. Hans argument var: Tänk om Metro är slut när du ska till jobbet! Då kan du läsa Metro i telefonen.
I precis det läget kopplar han upp sin Iphone mot svtplay och ger mig, som helt fascinerat tittar på ett HD-program om nåt från Pakistan. Och som den tekniknörd jag är så står jag bara och gapar, säkert dreglar jag lite också. Sen frågar han: VET NI VAD SPOTIFY ÄR? Och där sjönk hans trovärdighet ca 99%, vad tror han? Att vi är 95??

Men tillbaka till min telefon.

Krav:

Ok kamera.

MP3-spelare

Radio

Gärna en Nokia, så slipper jag lära om. :-)



Jag har kommit fram till att jag inte behöver surfa/facebooka/läsa mejl på tunnelbanan o dyl. Jag kan surfa hemma eller på jobbet.

Jag vill ringa och smsa med min telefon. Kalla mig gärna gammaldags, jag blir inte sur.

Vad tycker ni om denna?

 

Nokia 3710 Fold - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige

Inga kommentarer:

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.