ämnen

11 april 2010

Köpenhamn

Har varit i Köpenhamn med lillesyrran. Det var lugnt och skönt. Hade tyvärr ingen kamera, men man kan gå in på syrrans blogg om man klickar på rubriken.

Vi shoppade, drack öl, gick omkring mm

Var en sväng i Christiania där "ögonvittnet lill-Grahn" "sååååg att de sålde knark!!"
Som vanligt såg undertecknad inte ett skvatt. Jo, såklart att det var en liten stad i staden. Slitet och så sålde de en del krims-krams.Men jag såg ingen försäljning. Däremot så rökte de väldigt stora och tjocka cigaretter där...

Annars är Köpenhamn en väldigt fin stad. Hade vi haft ett par dar till så had jag velat se Louisiana, några fler museum mm Man hade kunnat hyra en cykel och leka köpenhamnare.

En sak som fascineradee mig var köpenhamnarnas trafikmoral!
Jag såg inte en människa som gick mot röd gubbe!!
Bilisterna släppte fram en vid obevakade övergångsställen!
Cyklisterna stannade vid rödljus!!!

Ja, jag säger då det...tänk den dagen då det är så i Stockholm!! Då....hm....ska jag...hm...nu kan jag ju lova vad som helst hehe...för det kommer inte att bli så i Stockholm...ok...jag släpper det nu.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.