ämnen

17 april 2010

Moder Jord

Moder Jord är arg...vulkanutbrott, jordbävningar, extremvinter, översvämningar mm
Vad händer? Är det vi som har fixat detta?

Detta stämmer till eftertanke.

Och perspektiv. Nä, just nu kan man inte åka utomlands på semester, stackars oss liksom. I andra delar av världen har man ingenstans att bo eller inget att äta.

Själv ska jag ta bussen till affären och handla mat alldeles strax och sen ska jag pyssla lite. Har det bra!

Vilar ut efter en lååång vecka, som varit bra. Eftersom jag har jobbat sent varje kväll så har jag inte riktigt hängt med i nyhetsflödet, nu ska jag läsa ikapp.

Visst är naturens krafter fantastiska? Njuter just nu av att ha hittat årets första blåsippa och att det är ljust lääänge på kvällarna.

Det är också Moder Jords förtjänst.

Nåt måste vi göra rätt!

Inga kommentarer:

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.