ämnen

05 april 2010

Vår?

Igår, då jag gick till affären, såg jag snödroppar, krokus mm
Jag hade mina nyinköpta solbrillor - á la Margareta Krook - på nästippen och jackan käckt på svaj.
Väl hemkommen igen blev det kaffe på balkongen! Då är det vår. Jag började i t-shirt, men insåg efter en liten stund att en kofta inte satt i vägen.

Halva kvällen hade jag dessutom balkongdrren på glänt för att katterna skulle kunna vädra sig som de ville.

I morse snöade det! Va är det med vädret? Det är lockande att skylla på växthuseffekten,men tänk efter en stund; hur brukar vädret vara i april?

Jo, just s k A-P-R-I-L-väder!Men ändå! Nu när "gumman Tö" har varit på besök så borde väl "fröken Vår" vara på gång?!

Säg att jag har rätt!!

Inga kommentarer:

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.