ämnen

18 april 2010

Tyg

Jag fyndade tyg i fredags.

Brukar gå till Åhléns tygavdelning och kika i deras "stuv-låda" och ibland ligger det jättfina tyger där som det dessutom är 50% rabatt(avdrages i kassan) på!
Ett tips för alla som gillar att sy. Annars är loppisar ett bra ställe att fynda tyg på. Jag spar dessutom gamla lakan, kuddöverdrag, fina kläder (som ändå ska kasseras p g a en fläck t ex), den som spar han har!

Problemet är väl att jag periodvis inte ens minns att jag har en symaskin. Alltså har jag en del tyger i min byrå. Och ni som har läst bloggen förut minns att jag provat på en del pyssel. Ni kan ju tänka er hur mitt arbetsrum ser ut, hihi.

Ja,jag har ju nästan alltid något på gång, men projekten varierar. Virkar en hel del just nu. Virkar en fin sjal som jag tänkt ha i sommar. Måste dock köpa mer garn.Har en massa garn också, katterna brukar knycka en del och lka md, men det är en annan historia.

Iallafall så köpte jag tyg i fredags. 178:- -50% = 89:-, 150 cm X 180 cm. Vilket fynd, va! Härligt sommartyg med blommor på!

Och nu ska det bli nåt...planen är en väska/kasse.
Har googlat på mönster. Många mönster är på engelska, med annorlunda måttenheter.Fackengelska är inte min grej...suck...men två svenska mönster har jag hittat.

Jag återkommer med rapport.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Lize! Jag syr utan mönster...rita av en väska/kasse du gillar och sen syr du bara!
/Maria på jobbet

Anonym sa...

Ja, det blev på fri hand...blev bara tvungen att fundera på konstruktionen!

Hej och välkomna!

Jag bloggar om lite allt möjligt.
Katter.
Olika pysselprojekt.
Livet och sånt.